poriec

A trip around the world

Uz Ziemeljiem un atpakalj March 11, 2013

Filed under: Ceļojums — poriec @ 3:06 am
Tags: , , , ,

Nu ko, beidzot pienaacis arii mans laiks atskaitiities ne tikai dazhaas veestulees bet arii siikaak par to kas tad pirmajaa celojuma nedeeljaa noticies. Piedoshanu ka bez garumziimeem, bet nu esmu iekliidis interneta kafejniicaa un uzkraajot speekus naakamajaam dienaam, izdomaaju izpausites rakstiski.    Protams, zinu jau zinu, ka manas veestules bijushas ljoti nesakariigas un gruuti uztveramas, jo rakstiitas steigaa un lielaa priekaa… Taapeec izklaastiishu pamatiigaak visu kas ar mani noticis pa sho laiku. Diemzheel jaaatziist, ka protams savaa steigaa esmu aizmirsis panjemt vadu, lai ieliktu arii kaadu bildi, bet nu nekas, par laimi Jaunzeelandee vajag tikai paprasiit un tev taps dots, bildes tomeer papildinaas sho bloga ierakstu!

Taatad sen senos laikos, pirms veel Janzeelandes ziemelji bija sasniegti, kaads latvieshu jaunietis agraa riitaa, ok ok nemaz tik agrs nebija, saules gaismas apspiideets tuvojaas Auckland krastiem, lai peec saapiigaam atvadaam no Lindas dotos pasaulee savu laimi mekleet. Par Auckland neko labu nevaru pateikt – peleeks betona monstrs ar milzu transporta sisteemu, kuras deelj stopeeshana no pilseetas ir neiespeejama. Par laimi pateicoties hitchwiki (nee vinji man nemaksaa par reklaamu) celjsh uz kurieni doties bija zinaams, par nelaimi sabiedriskais transports sheit ir sasodiiti daargs, jo lai izbrauktu mazliet aaraa no Auckland naacaas skjirties no gandriiz 5 Ls… Bet par laimi stopeeshana no mana saakumpunkta – Orewa, kaa jau hitchwiki (nee nopietni, shii nav reklaama) soliija, nesagaadaaja nekaadas problemas. Pirms stopeeshanas saakshanas, kaads iirs pieteicaas nofocheet manu laimiigo gjiimi:

 

IMG_0110

Vinja ieteikumam palikt uz vietas un mekleet kaadu kiwi liigavu, jo nekas nevarot buut labaaks par Jaunzeelandi, nepaklausiiju un devos uzsaakt savas stopeeshanas gaitas. Izveidoju uzrakstu – north un devos uz celja. Peec shoferu pasivitaates izskatiijaaas, ka uzraksts nestraadaa, taapeec njeemos tikai iikshkjot. Eureka! pirmais shoferis ir nostopeets un dodos uz ziemeljiem. Vispaar mazai atkaapei pastaastiishu, ka liidz shim stopeeshana vispaar nav sagaadaajusi probleemas un ilgaakais laiks uz celja gaidot auto ir bijis labi ja 20 minuutes, plus visi cilveeki ir nenormaali atsauciigi un runaatiigi, it seviskji uzzinot, ka esmu no Latvijas…

OK, taatad turpinamn, esmu ieradies mazpilseetaa Warkworth, kur vieteejaa informaacijas centraa savaacu kaudzi ar karteem un dodos stopeet taalaak. Paaris minuutes un esmu auto, kura vadiitaajs ir veiksmiigs biznesmenis, agros 30mit un kursh ir aizraavies ar misticismu, astronomiju un cilveeka pashizzinaashanu, taa nu mums sanaak ljoti interesanta diskusija par pasaules uzbuuvi, liidz izstaastu, ka dodos veikt paargaajienu netaalaa mazpilseetaa, uz kuru vinjsh mani piesakaas aizvest, peec kaada laika apprasoties, vai man nav iebildumu, ja vinjsh arii pievienojas paargaajienam, jo tur neesot bijis, kas tad man, vieglaak, jo lielo somu varu atstaat auto un doties paargaajienaa ar mazo mugursomu. Taa nu veel papildus 3h patiikamas diskusijas aizrit nemanot, liidz esam jau auto un dodamies uz Whangarei. Kad nonaakam tur, saak mazliet smidzinaat un mans shoferiitis atvainojas, ka nevar piedaavaat man naktsmaajas, bet iespiezh rokaa 100 dolaarus (45Ls) un iesaka atrast kaadu viesniicu, kur paarnakshnjot. Taa nu pirmo nakti pavadu kempinga naminjaa un klausos lietus buukshkjinaashanu pa maajinjas jumtu. Protams esmu neizskaaami prieciigs, cik viss jauki sakaartojies jau pirmajaa celojuma dienaa!

Ok, otraa diena ir klaat, un stopeejot leenaam virzos taalaak, godiigi sakot, aatri virzos, jo visi auto staajas, liidz ar to, stundas laikaa esmu jau Bay of islands, uz kuru mani aizgaadaa patiikams fermeris ar savu gjimeni, veicot 50 km liikumu, jo vinjiem neesot gruuti un esot patiikami iepaziit jaunus cilveekus. Papildus vinji ieminaas, ka reizeem stopeetaaji paliekot pie vinjiem uz paaris dienaam, lai apskatiitu kaa ferma darbojaas, bet taa kaa vinjiem zirgu nav, nav arii manas intereses, taapeec atvados un dodos apskatiit bay of islands, kas ir gana skaista vieta, tikai piesaarnjota ar cilveeku klaatbuutni, taapeec diezgan aatri dodos taalaak…

 

IMG_0123

 

Taalaak stopeejot man pievienojas kaada vaacu meitene, kas arii dodas uz ziemeljiem, un kura ir nesen atlidojusi un dzenaas pakalj saviem draugiem (sheit man radaas jautajaums cik labi ir draugi, ja pat vienu dienu nevar pagaidiit bet dodas celjaa bez vinjas) kas jau ir devushies ar auto uz ziemeljiem. taa nu stopeejam divataa un peec 20 min gaidiishanas apstaajas rent a jucy nomas auto ar paariiti, kuraa meitene ir no austraalijas bet puisis no shveices un kas dodaas uz pashiem ziemeljiem – Cape Reinga. Taa nu nesteidzoties braucam auto, piestaajot visaas pludmalees, kas pa celjam, focheejot, klausoties muuziku, nu vienvaardaskot pavadot labi laiku. Peec paaris stundaam izlaizham vaacieti, kas ir sazinaajusies ar saviem draugiem un noorganizeejusi paarseeshanos un turpinam celju. Taa kaa visu pludmalju apskatiishana aiznjem daudz laika, shajaa dienaa neesam speejiigi sasniegt Cape Reinga un mekleejam vietu kur izguleeties. Aa aizmirsu pastaastiit vinju iznomaataa mashiina ir speciaali paartaisiita celjoshanai un aizmuguree ir ledusskapis, pliitinja, izlietne, auto vidus paartop par gultu, vieniigi Jaunzeelandee nevar guleet kur pagadaas, bet vajag guleet kempingvietas, (tas peec vinju domaam, es buutu guleejis kur pagadaas) taapeec mekleejam kempingvietu un veiksmiigi atrodam, valsts buuvetu, kuraa it kaa katru dienu ierodas reindzhers, bet paareeja laikaa, vienkaarshi jaapanjem lapinja, jasamaksaa 10 dolaari un jaaatstaaj speciaalaa urnaa, protams, mees to nedariijaam un kempingaa guleejaam par velti, lai ar gaismu pazustu no turienes, aa aizmirsu pastaastiit, naktii devaamies copee! Juuraa uz astonjkaaja eesmas nokjeeraam kko liidziigu forelei, kas vispaar ir kkas neizskaidrojams, bet bija garshiigi.

 

IMG_0134

 

Taa nu naakamajaa dienaa sasniedzaam Jaunzeelandes ziemelju punktu, kursh bija tieshaam taa veerts, lai tur dotos! Skarba daba, pasakaini skati un nemieriiga juura, virs galvas apmaakushaas debesis un visur esoshais veejsh! Vieta, kur juura satiekaas ar okeaanu…

IMG_0143

IMG_0146

 

Pie reizes veel satikaam ieprieksheejaas dienas celjabiedreni no Vaacijas un devaamies taalaak uz dienvidu pusi. Apspriedos ar maniem autovadiitaajiem, ka mnebija iebildumu, ka palieku ar vinjiem veel vienu dienu, jo muusu celji sakrita pilniibaa, godiigi sakot vareetu ar vinjiem visu celjojumu veikt, jo vinji arii dodaas uz dienvidu salu un pavadiis gandriiz tikpat laika celjaa cik es, bet nu tad jau nebuutu interesanti. Taa nu apskatiijaam pa celjam veel milzu kaapas, kuras pietiekami labaa kvalitaate nav iemuuzhinaatas, veel lielaako kauri koku pasaulee, un shaadus taadus citus briinumus un otro nakti pavadiijaam liidziigaa kempinga vietaa, kuraa arii nemaksaajaam un treshajaa kopiigi pavadiitajaa dienaa apstaajaamies paaris viina dariitavas un vienaa alus dariitavaa, kaa arii skjeersojaam Auckland, lai nonaaktu salas vidienee. Taa arii pienaaca laiks skjirties, jo vinji devaas uz Coromandel pussalu, bet es izleemu doties uz salas vidieni, jo salas austrumi iipashi nepiesaistiija.

Taa, samaajaamies un prom mani triis dienu celjabiedri bija. Bet es atsaaku savas stopeeshanas gaitas. Aatri vien tiku liidz Te Aroha pilseetai, no kurienes naakamais auto mani atstaaj nekurienee, 15 min attaalumaa no Matamata ciema, ar norunu, ka ja 15 min laikaa nenokjeru nevienu auto, mani aizvediis liidz Matamata, kas ir paarpilna ar tuuristiem, jo tur atrodas izslaveetaa Hobitona, jeb mazais paarpalikums, no Gredzenu paveelnieka filmaa redzeetaas Hobitu dzimtenes, ar paaris eekaam, par kuru apskati jaamaksaa milziiga maksa. Taa nu man par laimi izdevaas nostopeet Bobu, kungu gados, kas devaas maajaas, peec darba nedeeljas. Taa nu Matamata tika atstaata aiz manis un taa vietaa veiksmiigi tiku liidz Taupo pilseetai, atkal diskuteejot par interesantaam teemaam, saakot no Jaunzeelandes importa un eksporta politikas un beidzot ar viinu un alu. Atkal jau man mazliet nepaveicaas, jo Boba deels shajaa nedeeljas nogalee ciemojaas pie vinja un taapeec nesanaaca palikt pie vinja, bet naacas pirmo reizi izbaudiit to, kas ir Backpackers. Taa kaa Bobs uzaicinaaja mani uz vakarinjaam naakamajaa dienaa, izveeleejos palikt pilseetaa veselas 2 naktis. Taa nu atradu Backpackers, samaksaaju savus 12 ls par guljvietu (izveeleejos guleet triisvietiigaa istabinjaa) un devos nezinaamajaa. Nu ko lai saka, sen nebiju bijis kojaas… Princips tas pats, visi dzer, atpuushaas un priecaajaas, tikai man vairs nav 18 un gribaas guleet, ir ierobezhot budzhets alkohola zinjaa un nav iisti veelmes komuniceet, taapeec turpmaak maksaashu vairaak, bet guleeshu viesniicaas🙂

Bet jaaatziist, ka man atkal paveicaas, jo otrajaa dienaa, manaa istabinjaa ievaacaas havajieshu sieviete taa gados ap 40-45 un kanaadieshu meitene, ap 20 gadu vecumaa, kas bija iepazinushaas kaadaa ieprieksheejaa hostelii un shobriid celjoja kopaa. Iepazinaamies un kopiigi nolikaam hosteli liidz ar zemi, jo izraadaas ka esot forshi un jauki hostelji, man tikai nepaveicaas pirmajaa reizee. Bet labaakais, ka naakamajaa riita vinjas izdomaaja doties paargaajienaa uz Tangariro kalnu, jeb Mordoru, jo tur tika filmeets Gredzenu paveelnieks, taa nu es pievienojos vinjaam un agraa nakamajaa riitaa, peec neguleetas nakts, jo hostelis vienkaarshi varijaas no piedzeerushiem cilveekiem, kas aizveema pusi no toleteem un ta arii neapklusa veel 6os no riita, kad devaamies prom. Taa nu diena izdevaas fantastiska, paargaajiens bija viens no labaakajiem un skaistaakajiem, kuraa esmu bijis, abu sievieshu sabiedriiba bija neatsverama! Zemaak paaris bildes, siekalas patecinaashanai🙂

 

IMG_0179

IMG_0184

IMG_0186

IMG_0194

IMG_0205

 

Bet diena beidzaas un muusu celji skjiiraas, taapeec atkal biju uz celja un stopeeju, aatri vien tiku liidz manai shii briizha maajvietai – Palmerston north, kuraa atradu virs krodzinja iekaartotu viesniicu par pienjemamu cenu un veel vienu nakti plaanoju sheit pavadiit. Par turpmako – taa kaa pagaidaam Juanzeelandes lielaakaa probleema ir taa, ka nav iisti vietu kur es ar savu guljammaisu vareetu guleet, jo visas celjmalas ir nozhogotas un aiz zhoga aitu apseestas, tad manaa galvaa radaas plaans doties prom no shosejaam un veikt turpmaako celju uz Velingtonu kaajaam – pa Tararua augstieni un peec tam gar pludmali pa speciaalaam paargaajienu takaam, jo tur varot mieriigi nakshnjot, taa vismaz man info centraa soliija. Bet protams zinot savu mainiigo dabu nesolu, ka tieshaam taa arii kaajaam visu to celju veikshu (ap 150 km) jo mana mugursoma tomeer ir sasodiiti smaga (graamatu deelj) bet nu ja izdosies, tad vismaz paaris dienas vareeshu pazust no sabiedriibas un ietaupiit naudu, jo kaa jau zinaams pilseetaas to kaardinaajumu ir tik daudz, ta vien gribaas kaadu alus kausu izdzert, kaadu burgeri apeest un hops jau dienas norma teerinju zinjaa paarsniegta… Lai vai kaa domaaju, ka naakamo zinju gaidiet jau no dienvidu salas…

Turaas un klausamies noskanjai sho: http://www.youtube.com/watch?v=6H8optu9rTU

 

 

Leave a Reply

