poriec

A trip around the world

Lidojums Viduseiropā July 10, 2012

Filed under: Ceļojums — poriec @ 12:50 am

Savādāku nosaukumu nav iespējams iedomāties šim bloga ierakstam, jo mēs patiešām lidojam, gan prieka, veiksmes, gan arī ātruma ziņā. Papildus atrodamies diezgan augstu virs jūras līmeņa, tātad noteikti lidojam!

Sākam jaunu dienu ar jaunu valsti un Skandināvijai ir gandrīz pielikts punkts. Uzbrauktuvē uz autobāņa valda apmācies un vējains laiks, bet pirmajā stundā auto tā arī neapstājas. Toties otrajā stundā mēs nostopējam dāņu tanti, kuras vārdu es neatceros, jo man ar tiem vienmēr bijušas problēmas, tāpēc sauksim mēs viņu par Līni, jo es tā gribu. Pie reizes gribēj pateikt, ka nebrīnies lasītāj par to, ka datumus vairs neminu, jo man tie ir tā saputrojušies, ka nav ne jausmas kad tas bija, vienīgi ja pareizi atceros, tad tā bija piektdiena. Tātad esam Līnes mašīnā un braucam uz Vāciju. Kā brauciena laikā nospriežam, varam braukt līdz pat viņas plānotajam galamērķim – mazam ciemam netālu no Bonnas. Mazs ciems Vācijā protams ir krietna lieluma mazpilsēta Latvijā ar vairākiem tūkstšiem iedzīvotāju. Un tā kā mums nav plānu un nav ne jausmas ko mēs gribam darīt, protams esam laimīgi apskatīt kādu Vacijas mazpilsētu. Par brauciena gaitu nav ko īsti pastāstīt, ap 600 km laikā audz kas tika izrunāts. Tātad atvadamies no Līnes un dodamies pilsētā piepildīt vēderus. Lindas vēders prasa kaut ko vairāk par ikdienas maizītēm pusdienās tāpēc nolemjam nežmiegties un ieiet kādā vācu ēstuvē, jeb imbiss. Protm cenas nav ļoti zemas, bet arī pārlieku uzskrūvētas tās nav un kopā mums jāmaksā 17 eiro.

Paēdam, samaksājam un saimnieks pras cik tad sver mūsu somas, saku ka nav ne jausmas, bet būs vēl ilgi jānēsā, jo dodamies apkārt pasaulei un esam no Latvijas. Tā arī atvadamies un dodamies veikala meklējumos, jo esam izdomājuši, ka brauksim uz dienvidiem Bodensee apskatīties un tā kā kempingosim vairākas dienas, nepieciešams daudz pārtikas. Pusceļā līdz veikalam uz riteņa atminas ēstuves saimnieks un dod mums 20 eiro ar piezīmi, ka viņam ejot labi un gan jau kaut kur citur pasaulē mums šie 20 eiro noderēs. Pateicamies par šādu pārsteidzošu lietu, jo no Vāciešiem negaidīju neko tādu un dodamies uz veikalu tērēt naudu. Kārtējo reizi jāsaka, ka reizēs, kad piepērkam pilnas somas ar pārtiku ilgam laikam, mums uzspīd nenormāla veiksme, un tā ir arī šoreiz, es izeju ar pilnu maisu konservu ršu un makaronu un dodamies stopēt. Un pēc pareizās vietas atrašanas, kura gan nebija īsti piemērota stopēšanai, jo Vācijā vispār grūti atrast labu vietu stopēšanai, ja neesi uz autobāņa (benzīntankā). Viņi savā pedantiskumā visus ceļus sataisījuši tā, ka auto nevar apstāties netraucējot citus auto.

Mums diezgan ātri gan apstājas 64 gadus vecai Lotārs, kurš grib mūs aizvest uz tālāku vietu, kur varētu labāk stopēt, bet pēc pāris minūtēm jau piedāvā naktsmājas. Lotārs pats ir apceļojis vai visu eiropu stopējot un saprot kā tas ir, Tā nu mēs nonākam viņa lieliskajā mājā, kuru viņš pats ir arī uzbūvējis.

Pēc garākas iepazīšanās, izlemjam pievienoties Lotāram un doties uz tuvējo, atklāto baseinu, kur skan džeza mūzika tiesi šajā vakarā. Ļoti labi pavadam laiku un iepazīstamies ar vēl vienu vācu pensionāru pāri. Vispār Lotārs ir apbrīnojams cilvēks, jo savas dzīves laikā ir 23 reizes veicis ironman sacensības (triatlonu) un joprojām aktīvi odarbojas ar sportu. Skriešana gan tagad vairs nesanāk, ceļu dēļ bet ar riteni viņš brauc visu laiku. Un ne jau ar parasto riteni, bet ar šosejas riteni un kā reiz svētdien ar savu kompanjonu dodas uz Franciju, no kuras sāks 8 dienu braucienu pa alpiem ar riteņiem. Kurš no mums tā varētu, un vēl 64 gadu vecumā? Apbrīnojami! Mēs tiekam uzaicināti braukt ar viņiem līdz Francijai un kā jau vienmēr, neatsakam. Papildus vienojamies, ka labprāt gribam sestdienā ar viņu izbraukt ar riteņiem. Un sestdienas rītā, pēc fantastiskām brokastīm, velkam riteņbraucēju drēbes un dodamies pabraukāties pa kalniem. Man bija pagrūti, jo kalnos neesmu pieradis braukt, tāpēc 4km kāpums man nepatika, tomēr pēc tam 8km nobrauciens bija īsti vietā. Tā nemanot, ar saldējuma pieturu vidusdaļā nomināmies ap 40km un apskatījām vairākas vietējās mazpilsētas:

Pēc tada darba atvilkām elpas un vakarpusē pie Lotāra ciemos atnāca kaimiņu mājas iemītnieki, lai pasēdētu un pasistu klaču. Un viņi bija ļoti pārsteigti, kad izdzirdēja mūsu stāstu! Kaimiņiene aizskrēja, nu cik nu 82 gadu vecumā var aizskriet, pēc ievārījuma un uzdāvināja mums jāņogu un zemeņu ievārījumu, lai mums ir ko uzsmērēt uz maizītēm. iedzērām vīnu no Francijas, paklausījāmies dažādus stāstus, pastāstījām šo to par Latviju, piemēram, stāsts par to, ka mēs dzeram bērzu sulas, atvēra vāciešu mutes, jo kaut ko tādu viņi nevarēja iedomāties, kādreiz esot mazgājuši matus, lai tie labāk aug, bet dzert, to gan nē. Un tā jautrās sarunās aizritēja vakars un devāmies pie miera, jo nākamajā dienā agrs starts. diezgan miegaini nokļuvām mūsu paredzētajā gala un atvadu punktā, gandrīz ar asarām acīs (vismaz Lindai) atvadījāmies no Lotāra un devāmies katrs savu ceļu. Aizmirsu gan piebilst, ka skati tur debešķīgi, ezers – kristāltīrs un kalni apkārt, ko gan vairāk latvietis var apbrīnot…

Pasēdējām melanholiskās atmiņās pie ezera krasta un devāmies ārā no Tholon, naktsmājas meklējumos. Neko īpašu neatradām un telts tika uzslieta nepiedienīgi tuvu diezgan lielas satiksmes ceļam, bet par laimi diezgan nemanāmā vietā,

Un tā esam nonākuši beizdot pie šodienas, kuras laikā nonācām 20 km tālāk no Tholon un esam Evian pilsētiņā. Atbraucām čeit tikai tāpat, bet izdomājām palikt. Ne tikai veiksmīgi atradām internetu, bet 5 minūšu laikā ari CS hostu un naktsmājas tika nodrošinātas. Tas nozīmēja, ka varam uzkost kādu franču bageti un doties peldēties. Peldēšanās gan tikai Lindai, jo man kakls nemierīgs, negribējās, lai sāk pa īstam sāpēt.

Mūsu vakara hosts – Nicolas jau sarakstoties ar mums, piedāvāja pikniku pie ezera, kam mēs nekādi nevarējām atteikt, tāpēc nepacietīgi gaidījām plkst 18.00, norunāto satikšanās laiku. Kā izrādās, Nicolas draudzene ir no Igaunijas un viņš i viens no tiem, kam darbs ir arī viņa hobijs – viņš labo ūber dārgas audioiekārtas, precīzāk sakot nodrošina pēcpārdošanas servisu. Plus viņš ir ideāls hosts, jo ne tikai pāēdām, bet viņš mūs arī izvizināja pa visu Evian pilsētu un izstāstīja visu par un ap. Neko gan nestāstīšu, piereģistrējaties CS, un brauciet ciemos pie Nicolas, jo viņam gadā atbraucot tikai 2-3 cilvēki un viņš ļoti grib vairāk. Ak jā, par Evian ūdeni, ražotne esot lielākā minerālūdens ražotne pasaulē un atrodas 20 km no pilsētas, bet pašā pilsētā ir oriģinālais strauts no kura var par velti dzert Evian ūdeni. Un vietējie gandrīz rindām stāv, lai par velti piepildītu pudeles ar īsto un garšīgo Evian ūdeni. Mēs arī rīt iesim piepildīt savas pudeles pirms tālākā ceļa uz Šveici, jo mēs taču zinam, ka vislabākais ūdens ir tas, kas par velti!

P.S. jau laicīgi paziņoju, ka turpmākās nedēļas laikā nevienam sms netiks sūtīta, jo Šveice ir ne tikai bagāta, bet arī dārga zeme, un 25 santīmi par SMS ir tomēr par daudz!!

6 Responses to “Lidojums Viduseiropā”

1. Lelle Says:

Es laikam ar drīz sākšu pakot mantas.. pārāk labi viss izklausās..🙂
    Lai veicas!

2. Kotāns Says:

Tā tik turpini ar blogu rakstīšanu! Atbraucot mājās būsi pelnījis daudz cepumiņus🙂

3. lasītāja Says:

“Kaimiņiene aizskrēja, nu cik nu 82 gadu vecumā var aizskriet” – zaptsmaizīte par šo😀

• poriec Says:

paldies par pozitiivo noveerteejumu, bloga ierakstam😉 bet par Krieviju garshs staasts, par to labaak parunaat, kad buushu atpakalj, cerams, ka tad man buus vairaak par viena cilveeka viedokli…🙂